15 december 2022

Mews haalt $185 miljoen op om de hospitality industrie te transformeren

ENGLISHFRANÇAIS, CZECH

• De Series C-financiering brengt het totale geïnvesteerde bedrag vandaag op meer dan $225 miljoen.

• Laatste financieringsronde met Kinnevik en Goldman Sachs Asset Management; Akhil Chainwala van Kinnevik en Kirk Lepke van Goldman Sachs nemen plaats in van de raad van bestuur.

• De financiering zal worden gebruikt voor productinnovatie, globale expansie en consolidatie via de Mews Ventures tak.

[Amsterdam & New York - 15th december 2022] -
Mews, voorloper in hospitality technologie, kondigde vandaag aan dat de Serie C financiering een bedrag van $185,- miljoen heeft opgehaald. De investeringsronde werd geleid door Kinnevik en het Growth Equity-onderdeel van Goldman Sachs Asset Management met participatie van Revaia, Derive Ventures en Orbit Capital; en terugkerende investeerders Battery Ventures, Notion Capital, Salesforce Ventures, Thayer Ventures en henQ. Mews heeft ook zijn bestaande lening bij Columbia Lake Partners uitgebreid en komt hiermee op een totaal opgehaald bedrag van $225 miljoen. De financiering zal worden gebruikt voor het versnellen van productinnovatie, globale expansie en M&A.

Series-C_NL

Mews sluit met deze financiering een jaar van significante groei af; de inkomsten liggen 174% hoger dan dezelfde periode vorig jaar en het Gross Payment Volume (GPV) steeg jaar-op-jaar 227% tot $2,3 miljard. Klanten zijn onder meer Nordic Choice, Accor, The Social Hub, Les Airelles, Life House, Pandox en Generator-Freehand.

“Het is onze taak om de hospitality industrie te transformeren met cloudoplossingen die voor zowel onze gebruikers als hun gasten beleving toevoegen,” aldus Matthijs Welle, CEO van Mews. “Dankzij deze financiering zal het team van Mews enkele zeer ambitieuze plannen op het gebied van product & engineering kunnen versnellen en zijn internationale expansie kunnen uitbreiden. We kunnen hiermee ook de wensen vervullen van de meest vooruitstrevende hoteleigenaren, gasten en operators.”

Richard Valtr, oprichter van Mews: “De hotelsector slaat dit jaar terug in zo goed als elke regio en elk segment. Tegelijkertijd zien we een sector die enorme veranderingen heeft ondergaan, die technologie omarmt om zijn activiteiten te moderniseren en te stroomlijnen. Onze klanten gebruiken de Mews Hospitality Cloud om meer dynamische en winstgevende verblijven voor gasten te creëren. Mews concentreert zich hierbij niet alleen op hotelovernachtingen, maar ook op long stays, co- working, abonnementsvormen en nog veel meer. Met deze financiering blijven we duurzaam investeren in R&D; de volgende kwartalen staan er een aantal spannende product releases gepland.”

In 2022 kondigde het bedrijf Mews for Salesforce aan, de eerste echte  integratie tussen een property management system en Salesforce CRM. Tevens kondigde Mews strategische partnerships aan met Leading Hotels of the World en Relais & Châteaux en werd een grote speler genoemd door IDC in hun allereerste IDC MarketScape voor ‘Worldwide Hospitality Property Management Systems’. Verder deed het bedrijf zijn eerste product acquisitie van POS innovator Bizzon en lanceerde het bedrijf Mews Ventures, de investeringstak van Mews. Dit toegewijde M&A-team is opgericht om groei en innovatie voor Mews te stimuleren en heeft al meerdere succesvolle deals gesloten en richt zich nu op nieuwe mogelijkheden.

Akhil Chainwala, Investment Director bij Kinnevik: “Richard, Matthijs en het hele Mews team kennen perfect alle wensen van hoteleigenaren en hanteren een product-first benadering om een moderne oplossing te ontwikkelen in een sector die klaar is voor verandering. Aangezien steeds meer hoteliers de cloud gebruiken, aangespoord door complexere wensen van gasten en stijgende kosten, is Mews optimaal gepositioneerd om de digitale basis van de sector hierop te bouwen. We zijn verheugd om een vierde belegging aan onze portefeuille toe te kunnen voegen en kijken ernaar uit Mews te ondersteunen tijdens de volgende fase van hun vooruitgang.”

“Een grote financieringsronde afsluiten in deze tijd bewijst de enorme groei en het toekomstige potentieel van Mews,” aldus Kirk Lepke, Managing Director in het Growth Equity-onderdeel van Goldman Sachs Asset Management. “Hospitality bedrijven kregen de afgelopen jaren heel wat uitdagingen te verduren. Hierdoor nam de vraag naar cloud-native platforms, zoals Mews, toe om hen te helpen moderniseren, de gastervaring te verbeteren en meer efficiëntie te creëren via slimme automatisering. Met hun open software platform en volledige geïntegreerde betalingsmodules, is Mews cruciaal voor de bedrijfsvoering.

Meer weten over de Mews Hospitality Cloud? Surf naar:  www.mews.com/nl/